Ürünlerin tasarım, üretim, satış sonrası servis ve ömrünü dolduruncaya kadar geçtiği tüm süreçlerin şirket çapında standartlaşmasını, kurumsallaşmasını, bütünleşmesini, bilgisayar ortamında yönetilebilmesini ve canlı izlenebilmesini sağlayan yazılım ve servislerin bütününe PLM – Ürün Yaşam Döngüsü Yönetimi (PLM) denir. PLM kişileri, verileri, prosesleri, iş süreçlerini entegre eder ve şirket ile paydaşları için ürün bilgi omurgasını oluşturur.
Sistemin amacı, firmanın yenilikçilik, hızlı hareket etme ve müşteri beklentilerini karşılama gücünü en yüksek düzeye çıkarmak için, iş performansını sürekli ölçmeye, iyileştirmeye imkan sağlayarak, karlı büyümeyi destekleyen, kaliteli ürünlerin zamanında sunulmasını kolaylaştıran, kontrollü ürün bilgisi ve süreç işleyişi sağlamaktır.
CAD/CAM/CAE datalarının yönetimi, revizyonlarının takibi, tasarım ile ilgili tüm belgelerin, dokümanların birbirleriyle ilişkilendirilmesi, sistem üzerinden onaylanması, ürün-üretim ağaçlarının sistem üzerinde kurulup yönetilmesi, ERP gibi şirketin diğer sistemleriyle entegrasyon sağlanması, ilk etapta sağlanan yararlardır.
Ürün Geliştirme Sürecindeki temel iyileşmelerin yanı sıra beklenen diğer faydalar:
- İş akışlarının elektronik ortama geçmesi ile kurumsal iş disiplininin yaygınlaşmasında kolaylık sağlanması
- Şirket içinde dağıtım/onay/bilgilendirme amaçlı kullanılan diğer çeşitli programların da görev ve fonksiyonlarını üstlenebilecek tek bir referans sisteminin oluşması
- Yeni ürünlerin tasarımında farklı yerlerdeki şirket içindeki ve dışındaki tasarımcıların işbirliğinin geliştirilmesi, uzmanların ortak kullanımı
- Tasarımda işbirliğinin geliştirilmesi ve entegre bilgiye kolay erişim ile ortak parça ve malzemelerde artış ve stok sayısının / tutarının azaltılması
- Ürün Geliştirme, Pazara Ürün Sunma, Malzeme Stoklarının Yönetimi süreçlerinde verimlilik artışı sağlanması,
- Farklı yerlerdeki Üretim, Ürün Geliştirme, Ar-Ge, Servis fonksiyonları ile ana sanayi-yardımcı sanayiler arasındaki iletişimin hızlanması, gelişmesi ve iyileşmesi
- Tasarım ve üretim arasındaki entegrasyonun gelişmesi ile üretim aşamasında ortaya çıkabilecek sorunların azaltılması
- Orijinal verilerin tekrar kullanılabilmesinden gelen tasarruflar
- Prototip maliyetlerinde azalma
- Şirket içinde ve dışında ürüne ait bilgilerin gizliliğinin yönetilebilmesi
- Bilgi ve deneyimin kişilerden kuruma geçmesi, bilgiye erişimde kalıcılığın, hızın ve sürekliliğin sağlanması
- Pazara sunma süresinde iyileşme
- Üretkenliğin artışı
- Garanti giderlerinde düşüş
- Hataların tekrarlanması ile oluşabilecek giderlerin azalması